Veel consultancy bedrijven geven standaard adviezen. Met een vast stramien wordt een mooi projectplan met een plan van aanpak gemaakt waar een krabbel van de klant onder moet komen te staan. Dan wordt het uitgevoerd, maar de mensen die het nieuwe systeem implementeren zie je vaak pas bij de training als de implementatie afgerond is. Het gevolg: “Iemand in een kamertje doet van alles en als het klaar is wordt het gepresenteerd”. Maar onze klanten hebben voortdurend nieuwe uitdagingen, denk aan wetswijzingen, reorganisaties, fusies en nieuwe systemen. Dus zij moeten meegenomen worden in hoe alles werkt, zodat zij vanaf dag een mede aan het stuur kunnen zitten. Dit betekent dat onze oplossingen flexibel en toekomstbestendig zijn met een hoge acceptatiegraad.
Wij merkten dat er op dit gebied een behoefte was (en nog steeds is) aan consultancy met laagdrempeligheid. Meedenken, aanhaken, bijsturen, zodat het voor de klant echt “ons nieuwe systeem” wordt, in plaats van “dat nieuwe systeem van die partij”. Dat betekent voor die klant dat ze er beter mee kunnen werken en dat de oplossing optimaal gebruikt kan worden. Dat zorgt voor meer efficiency, meer enthousiasme en uiteindelijk meer werkplezier. Deze implementatieformule, waarin we samen met de klant aan de slag gaan, is onze beproefde methode met tevreden organisaties en werknemers als eindresultaat.