Search
Close this search box.

Wat is onze unieke aanpak?

Ontdekken. Onderzoeken. Ontwerpen. Ontwikkelen. Implementeren. Overbrengen. Ondersteunen.

Vrijwel al onze projecten doorlopen dezelfde 7 fases naar een succesvolle afronding en met een tevreden klant als resultaat. Onze aanpak wordt verder gekenmerkt door onze waarden. Zo werken we altijd met passie, transparantie, weten we wat we niet weten, werken we altijd samen én streven we naar het vinden van duurzame oplossingen. Hieronder hebben we de 7 fases die we in onze projecten doorlopen nader omschreven.

Waarom als zorgorganisatie voor BES-IT kiezen?

Wij ontdekken waar de mogelijkheden tot procesverbeteringen zitten op financiële afdelingen van jouw organisatie. Een belangrijk onderdeel in deze ontdekkingsfase is het voeren van veel een-op-een-gesprekken. Onze ervaren consultants luisteren naar de ervaringen van de medewerkers die iedere dag meemaken wat er precies speelt. Hierdoor ondervinden onze consultants waar zich de zogenaamde bottlenecks bevinden in de processen, systemen en in de samenwerking tussen collega’s. Hierbij is het uitgangspunt voor ons altijd: ‘behouden wat goed is, verbeteren wat beter kan’. Dit vormt belangrijke input voor de volgende fase.

In de onderzoeksfase werken we praktische voorstellen uit op basis van de bottlenecks. Hierbij betrekken wij onze specialisten die bekend zijn met de softwaresystemen en processen binnen de zorg, het onderwijs en de zakelijke dienstverlening – de sectoren waarin wij gespecialiseerd zijn. Zeker zo belangrijk is om te kijken naar de haalbaarheid. Staan de organisatie en de medewerkers open voor verandering en verbetering? Hoe hoger de bereidheid is, hoe hoger de kans op een gestroomlijnd project.

Natuurlijk brengen mogelijke veranderingen vaak bedenkingen met zich mee. Om de bereidheid te verhogen, motiveren wij de mensen en organisatie door het eindresultaat zeer helder te onderbouwen en iedereen stap voor stap mee te nemen in het project. Ook nemen wij eventuele bezwaren omtrent aanloopkosten weg door onze oplossingen tegen een fixed price en turn key, of tegen een vaste maandelijkse vergoeding aan te bieden. Zo verdienen onze oplossingen zich snel terug. Ook het bezwaar ‘geen tijd voor verbeteringen’ nemen wij weg. Wij werken immers niet voor onze klanten, maar samen jou!

 

Nu alle seinen op groen staan en de richting gekozen is, volgt de ontwerp- en ontwikkelfase. Zowel een beproefde softwareoplossing als een op maat te ontwikkelen oplossing hebben altijd een ontwerp nodig. Een functioneel ontwerp beschrijft hoe we de oplossing gaan implementeren. Een technisch ontwerp is nodig voor eventueel te ontwikkelen oplossingen. Voor beide ontwerpen hebben we specialisten die dit al jaren doen, en met veel succes.

In de ontwikkeling werken wij agile. Wij laten tussentijdse versies zien en er is veel ruimte voor bijsturing en wensen vanuit onze klanten. Overigens nemen wij eveneens elementen over uit de watervalmethode, met name houden wij het einddoel in ogen en evalueren de verschillende fases, die wij ook afsluiten. Door de beide methodieken te combineren, bieden we de voordelen van een vooraf helder doel, wat iedereen motiveert, als ook het halen van de tussentijdse doelen, maar bieden wij flexibilieit waardoor ruimte is voor voortschrijdend inzicht, nieuwe ontwikkelingen en finetuning. Juist deze combinatie draagt enorm bij aan de acceptatie en het succes van onze oplossingen. Bijsturen doen we samen, zodat er geen verassingen zijn achteraf.

Uniek is dat wij als er een ontwikkelfase is (voor bijvoorbeeld nieuwe oplossingen, maatwerk en integratievraagstukken) de ontwikkelaars koppelen aan de klant. Onze klanten zien dan stap voor stap zien hoe hun oplossing ontwikkeld wordt. Ze blijven ze aan het roer. Dat houdt in: meekijken, meedenken en invloed uitoefenen in onze agile ontwikkelmethodiek, maar wel met het doel duidelijk omschreven dankzij onze beproefde ontwerpfase.

Ook onze implementatiefase kenmerkt zich door de stapsgewijze aanpak. We organiseren meetings – naar wens digitaal of bij onze klanten op locatie – waarin we de implementatie doornemen en uitleggen hoe alles werkt. Hierdoor kunnen onze klanten al voorbereid worden op het in gebruik nemen en zelf beheren van onze oplossingen. Zo zorgen we ervoor dat we de benodigde informatie en skills optimaal aan de verantwoordelijke medewerkers worden overgebracht. We houden de communicatie tijdens het project ook bij. We bundelen ook de vragen waar nodig tot een gezamenlijke sessie en leggen belangrijke zaken steeds vast, waardoor er na oplevering van ons project meteen een handboek beschikbaar is. Onze klanten merken dat ze op deze wijze veel minder werk en veel meer duidelijkheid hebben gedurende en na onze implementaties. Zo blijft er tijd over voor de reguliere werkzaamheden en wordt de drempel om samen met ons in een nieuw project te stappen en aan meer efficiency te werken weer een stapje kleiner.

Natuurlijk houdt het niet op na de implementatiefase. Werken met onze oplossingen, hoe efficiënt deze ook zijn, geeft regelmatig vragen. Daarnaast kunnen er ook nieuwe wensen ontstaan. Eveneens uniek in onze aanpak is dat ook na implementatie onze collega’s beschikbaar zijn voor de medewerkers bij onze klanten. Support en Service met een hoofdletter. Prettig en vertrouwd contact, waarmee je goed en vlot kunt afstemmen, wij hebben aan een half woord vaak genoeg, zodat je snel verder kunt. Zo heb je ook na de implementatie elke dag plezier van onze oplossingen en blijven deze flexibel en toekomstbestendig in te zetten.

Waarmee kunnen
wij je helpen?

Onze dienstverlening is gebaseerd op 4 pijlers, onze specialismen. Daarbij onderscheiden we ons met onze zeer betrokken aanpak, onze technische expertise en vanuit onze overtuiging dat wij samen met onze klanten tot de beste resultaten komen.

Onze dienstverlening is gebaseerd op 4 pijlers, onze specialismen. Daarbij onderscheiden we ons met onze zeer betrokken aanpak, onze technische expertise en vanuit onze overtuiging dat wij samen met onze klanten tot de beste resultaten komen.

Onze servicedesk staat klaar voor alle vragen omtrent werking en integratie van en tussen de verschillende systemen

Implementatie

Van ontwikkeling tot implementatie, dit alles doen wij samen met onze klanten.

Cloud

Onze Cloud-oplossingen voor de financiële administratie is op maat ingericht.

Integratie

Wij optimaliseren, door de mensen en systemen echt te laten samenwerken.

Business Intelligence

De Business Intelligence oplossing van BES-IT rapporteert, informeert en adviseert.

Samen met onze partners

Onze dienstverlening is gebaseerd op 4 pijlers, onze specialismen. Daarbij onderscheiden we ons met onze zeer betrokken aanpak, onze technische expertise en vanuit onze overtuiging dat wij samen met onze partners tot de beste resultaten komen. 

Skyrocket de efficiency op je finance afdeling

Benieuwd welke koppelingen en integraties, of welke andere IT-oplossingen jouw financiële afdeling kunnen helpen een efficiency slag te maken? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over de potentiële oplossingen voor jouw bedrijf.

Skyrocket de efficiency op de finance afdeling

Benieuwd welke koppelingen en integraties, of welke andere IT-oplossingen jouw financiële afdeling kunnen helpen een efficiency slag te maken? Neem contact op voor een vrijblijvend gesprek over de potentiële oplossingen voor jouw bedrijf.